۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان رزن و درگزین:

آیین شکرگزاری برداشت محصول گندم در روستاهای درگزین برگزار شد

آیین شکرگزاری برداشت محصول گندم در روستاهای درگزین برگزار شد

همدان ـ رئیس اداره میراث‌فرهنگی ، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن و درگزین از برگزاری آیین شکرگزاری برداشت محصول روستای سنقر آباد و قراقیه شهرستان درگزین برگزار شد.

به خبرگزاری مهر، شهروز کهیایی در این خصوص اظهار کرد: جشنواره آئین شکرگزاری برداشت گندم همه ساله اواخر مهرماه برگزار می‌شود که بر فراز کوهی در اطراف و نزدیکی روستای سنقرآباد و قراقیه واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان رزن و درگزین خاطر نشان کرد: یکی از آئین‌های قدیمی در این شهرستان «جشن شکرگزاری برداشت محصول» در روستای سُنقُرآباد و قراقیه است که مردم این روستا هر سال همزمان با برداشت محصولشان که گندم است، مراسمی را برپا می‌کنند.

کهیایی ادامه داد: این مراسم که با اهدای نذورات مردمی و برپایی آئین‌های مذهبی همراه است، به شماره ۲۹۲۶ درسال ۱۴۰۲ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی در یاپان افزود: درصد هستیم جشنواره آئین شکرگزاری روستای قراقیه را نیز همزمان با برگزاری این جشنواره با حضور کارشناسان استانی مستندات آن تهیه ونسبت به تهیه و تشکیل پرونده ثبتی این جشنواره بنام روستای قراقیه اقدام ودر فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت برسانیم.

کد خبر 6262947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha